Focus op je beste klanten met een sterk merk
en een heldere propositie
Voor merkpositionering en propositiedesign gebruikt Buro de Vakmannen het Growthplan® framework. Growthplan is dé marketingstrategie voor ondernemers en bedrijven die snel resultaat willen. Het Growthplan framework combineert de ‘best practices’ van bekende marketingmodellen en designmethodes tot een snelle en pragmatisch aanpak, waarmee nieuwe concepten snel kunnen worden getest bij klanten in de praktijk. Met Growthplan wordt het merk opgebouwd rond de eigen beliefs, die worden vertaald naar heldere klantbeloftes en echt relevante proposities. Zo creëert Growthplan focus op kansrijke klantsegmenten en wordt de basis gelegd voor structuur en groei.
Growthplan: de agile marketingstrategie op basis van lean startup principes
Growthplan staat voor:
Snel en effectief
Snel een echt werkende strategie op basis van bewezen methodes
Feiten boven gevoel
Fact based insights zijn de basis
Logischer keuzes maken
Eenvoudiger strategische keuzes maken door helder merkkompas
Groei door authenticiteit
Focus op meest kansrijke segmenten met een eigen identiteit en onderscheidende propositie
Een heldere positionering met Growthplan
Een scherpe merkpositionering op de behoefte van klanten. En dat waarmaken met heldere klantbeloftes en een waardevolle propositie. Dat zijn de belangrijkste fundamenten van groei en is daarom het doel van Growthplan. De basis van Growthplan is het definiëren van de juiste positionering van je bedrijf. Door te starten met het opstellen van een merkcanvas, waarbij onder andere het Golden Circle model van Simon Sinek als inspiratie wordt gebruikt, wordt de positionering gedefinieerd. Nadat het merkconstruct duidelijk is, wordt het mogelijk om met behulp van bekende modellen en canvassen de beste klantsegmenten en design criteria te definieren, waarna met behulp van ideation en prototyping echt waardevolle proposities worden ontworpen. Iedere stap wordt gevalideerd bij de doelgroep op basis van lean startup principes, waarna je klaar bent voor groei!
Het Growthplan® framework
1
Merkcanvas design
2
Kansen identificeren
3
Ideation
4
Prototyping
5
Agile ontwikkeling
Het Growthplan framework bouw je op van stap 1 naar 5, maar er is altijd ruimte voor nieuwe inzichten. Met andere woorden: aanscherpen van je vorige stappen mag altijd, ook al werk je al aan een volgende stap. Sterker nog, daarmee wordt je plan krachtiger!
Het Growthplan® framework
1
Merkcanvas design
2
Kansen identificeren
3
Ideation
4
Prototyping
5
Agile ontwikkeling
Het Growthplan framework bouw je op van stap 1 naar 5, maar er is altijd ruimte voor nieuwe inzichten. Met andere woorden: aanscherpen van je vorige stappen mag altijd, ook al werk je al aan een volgende stap. Sterker nog, daarmee wordt je plan krachtiger!
Logische stappen naar focus en groei
Growthplan is gebaseerd op de principes Definiëren, Creëren en Valideren, vergelijkbaar met de Lean Startup en Growth Hacking methodes. Daardoor wordt geen tijd verloren aan onderzoek en theorie, maar worden concepten en aannames direct getest bij klanten. De kracht zit in slimme keuzes maken, waarvoor een aantal krachtige templates worden gebruikt. Door de stappen van het Growthplan te doorlopen wordt een geteste strategie ontworpen, waarmee snelle groei kan worden gerealiseerd.
Ons verhaal
Wij geloven dat propositie design binnen corporate organisaties sneller en beter kan door meer gebruik te maken van startup technieken. Daarom combineren wij met ons Growthplan® Framework de ‘best practices’ uit methodes als lean startup, design thinking en value proposition design tot één pragmatische en effectieve aanpak.
Contact
Buro de Vakmannen
Witte de Withstraat 142
1057 ZJ Amsterdam