Buro de Vakmannen | Marketingstrategie | Design Thinking | Proposities

De designmethode voor een  klantgerichte marketingstrategie

Focus op je beste klanten met een sterk merk
en een heldere propositie

 Voor merkpositionering en propositiedesign gebruikt Buro de Vakmannen het Growthplan® framework.  Growthplan is dé marketingstrategie voor ondernemers en bedrijven die snel resultaat willen. Het Growthplan framework combineert de ‘best practices’ van bekende marketingmodellen en designmethodes tot een snelle en pragmatisch aanpak, waarmee nieuwe concepten snel kunnen worden getest bij klanten in de praktijk.  Met Growthplan wordt het merk opgebouwd  rond de eigen beliefs, die worden vertaald naar heldere klantbeloftes en echt relevante proposities.  Zo creëert Growthplan focus op kansrijke klantsegmenten en wordt de basis gelegd voor structuur en groei.

Growthplan: de agile marketingstrategie op basis van lean startup principes

Growthplan staat voor:

Snel en effectief

Snel een echt werkende strategie op basis van bewezen methodes

Feiten boven gevoel

Fact based insights zijn de basis

Logischer keuzes maken

Eenvoudiger strategische keuzes maken door helder merkkompas

Groei door authenticiteit

Focus op meest kansrijke segmenten met een eigen identiteit en onderscheidende propositie

Een heldere positionering met Growthplan

Een scherpe merkpositionering op de behoefte van klanten. En dat waarmaken met heldere klantbeloftes en een waardevolle propositie. Dat zijn de belangrijkste fundamenten van groei en is daarom het doel van  Growthplan. De basis van Growthplan is het definiëren van de juiste positionering van je bedrijf. Door te starten met het opstellen van een  merkcanvas, waarbij onder andere het Golden Circle model van Simon Sinek als inspiratie wordt gebruikt, wordt de positionering gedefinieerd.  Nadat het merkconstruct duidelijk is, wordt het mogelijk  om met behulp van bekende modellen en canvassen de beste klantsegmenten en design criteria te definieren, waarna met behulp van ideation en prototyping echt waardevolle proposities worden ontworpen. Iedere stap wordt gevalideerd bij de doelgroep op basis van lean startup principes,  waarna je klaar bent voor groei!

Buro de Vakmannen | Marketingstrategie | Design Thinking | Proposities

Het Growthplan® framework

1

Buro de Vakmannen | Marketingstrategie | Design Thinking | Proposities

Merkcanvas design

2

Buro de Vakmannen | Marketingstrategie | Design Thinking | Proposities

Kansen identificeren

3

Buro de Vakmannen | Marketingstrategie | Design Thinking | Proposities

Ideation

4

Buro de Vakmannen | Marketingstrategie | Design Thinking | Proposities

Prototyping

5

Growthplan - stap 5 agile ontwikkeling

Agile ontwikkeling

Het Growthplan framework bouw je op van stap 1 naar 5, maar er is altijd ruimte voor nieuwe inzichten. Met andere woorden: aanscherpen van je vorige stappen mag altijd, ook al werk je al aan een volgende stap. Sterker nog, daarmee wordt je plan krachtiger!

Het Growthplan® framework

1

Buro de Vakmannen | Marketingstrategie | Design Thinking | Proposities

Merkcanvas design

2

Buro de Vakmannen | Marketingstrategie | Design Thinking | Proposities

Kansen identificeren

3

Buro de Vakmannen | Marketingstrategie | Design Thinking | Proposities

Ideation

4

Buro de Vakmannen | Marketingstrategie | Design Thinking | Proposities

Prototyping

5

Growthplan - stap 5 agile ontwikkeling

Agile ontwikkeling

Het Growthplan framework bouw je op van stap 1 naar 5, maar er is altijd ruimte voor nieuwe inzichten. Met andere woorden: aanscherpen van je vorige stappen mag altijd, ook al werk je al aan een volgende stap. Sterker nog, daarmee wordt je plan krachtiger!

Logische stappen naar focus en groei
Propositie design cyclus

Growthplan is gebaseerd op de principes Definiëren, Creëren en Valideren, vergelijkbaar met de Lean Startup en Growth Hacking methodes. Daardoor wordt geen tijd verloren aan onderzoek en theorie, maar worden concepten en aannames direct getest bij klanten. De kracht zit in slimme keuzes maken, waarvoor een aantal krachtige templates worden gebruikt. Door de stappen van het Growthplan te doorlopen wordt een geteste strategie ontworpen, waarmee snelle groei kan worden gerealiseerd. 

Ons verhaal

Wij geloven dat propositie design binnen corporate organisaties sneller en beter kan door meer gebruik te maken van startup technieken. Daarom combineren wij met ons  Growthplan® Framework de ‘best practices’ uit methodes als lean startup, design thinking en value proposition design tot één pragmatische en effectieve aanpak.

Contact

Buro de Vakmannen

Witte de Withstraat 142

1057 ZJ Amsterdam